
Digte skrevet under den nedlukning, der ramte Danmark den 12. marts 2020. Digtene sætter ord og følelser på COVID-19-pandemiens påvirkning af samfund, fællesskaber og individ og forholder sig bl.a. til den usikkerhed, frygt og ensomhed, som mange mennesker føler
Detaljer om materialet
Type
Ebog
Sprog
dansk
Genre
samfundsskildringer
Emneord
Bidragsydere
Beskrivelse
Downloades i EPUB-format
ISBN
9788793783089
Omfang
116 sider
Forlag
EC Edition
Målgruppe
voksenmaterialer
På hjemmesiden
- Nyhed
Om at leve to meter fra hinanden og fra sig selv
I dag skal vi ikke dø handler om at være i limbo. Den handler om ventetiden i det, som hverken er liv eller død, men som er midt imellem de to. Der hvor hverdagen betyder ingenting og alting på samme tid. Digtene i samlingen er alle skrevet under COVID-19-pandemien som 12. marts 2020 satte Danmark i stå med en total nedlukning. Digtsamlingen italesætter, hvad der sker, når hele verden venter, og når vi skal leve livet på afstand: på afstand fra hinandens hverdag, men også fra vores egen.Læs mere - Nyhed
2020 - Her er dit liv
Her er vores bud på hvilke fagbøger, der afspejler årets gang i 2020. Husk at spritte af og at hoste i ærmet undervejs.Læs mere
Om forfatteren
Louise Juhl Dalsgaard
Louise Juhl Dalsgaard er forfatter med fod i det aarhusianske forfattermiljø. Hun debuterede med digtsamlingen 'Mit ønske om at dø er rent hypotetisk' på forlaget Jorinde & Joringel, fulgte op med...
Læs mere på Litteratursiden
Forlagets beskrivelse
Forlagets beskrivelse af: i dag skal vi ikke dø af Louise Juhl Dalsgaard
i dag skal vi ikke dø er digte, som alle er skrevet under den nedlukning, der ramte danmark den 12...
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Glimrende bud på et lyrisk bidrag til en fortolkning af coronapandemien og dens påvirkning af samfund, fællesskaber og individ. Det er letlæst og levende litteratur, som de fleste mennesker vil kunne forholde sig til. Der sættes bl.a. ord på den usikkerhed, frygt og ensomhed, som mange mennesker føler, og samlingen understreger samlet set litteraturens og poesiens helt særlige erkendelsesmæssige potentialer